Dia telah pergi buat selamanya

Assalamualaikum... Hmm, Sedihnya saya hari nie.... Anak kepada Si vanilla & coklat telah pergi buat selamanya... Umurnya baru 2 hari... namun umurnya tidak panjang... Saya rasa kematian akibat daripada gigitan oleh haiwn2 yg lebih besar daripada dia kot... Tapi amat bernasib baek kerana masih ada lagi seekor yang hidup...  Saya rasa sedih kerana dia sangat aktif semalam... tapi hari ini dia mampu bertahan sehingga pagi tadi sahaja.. Saya yang membela pula yang rasa sedih.. Bagaimana pula dengan mereka yang membuang anak ye tanpa rasa apa-apa di hati.. tidak sayangkah..?? Memanglah mereka anak haiwan tapi tempoh saya menunggu sehingga si comel nie melahirkan.... Sangat-sangat lama.... Tidak terfikirkah mereka yang sanggup membuang anak yang comel-comel 2... tiada rasa belas kasihan..?? hati perut..hmm...

Sengaja saya selitkan tentang kisah manusia sedikit.. hal ini demikian kerana ingin memberi rasa kesedaran kepada para pembaca... Berbalik pada tajuk diatas, hari ini anak si comel iaitu arnabku telah merasa susu ibunya walaupun seketika....  Alhamdulillah, seekor lagi sangat nyenyak & telah mendapat kasih sayang daripada ibunya...:)


Note : Sayangilah mereka...

10 comments:

bdk getah said...

salam..wahai umat islam..jom baca ni..follow me back k..
http://bdkgtah.blogspot.com/2012/12/berdialog-dengan-golongan-murtad.html

Atikah Isa said...

sedih :'( tabah kan hati k

✿INA AINAA✿ said...

kesiannya... tp memang anak arnab ni cepat mati kalau ada tersilap sedikit... masa ena ada arnab dlu, arnab ena beranak 8 ekor.. last2 2 ekor je idop.. lain mati.. mak dia tak bagi minum susu

Cik Aishah said...

tu lah.. mak ye nie pon kne pakse.. bru nk bg.... sian kat baby ye lah nk susu...:D

Cik Aishah said...

Nurul Atikah : Thanks..:)

Unknown said...

Salam...nice org kg follow awak..tq

dyba gula-gula said...

sabarlah yunk. nnt Allah bg penggantinyer. ;)

Cik Aishah said...

thanks.insyaallah..:)

Potia Casadelarossa said...

ololoooo... ciannya... gjn sedih2 lag yek... saya kan ada.... :)

Cik Aishah said...

inie tentang arnab lah bukan human... hihihi...:)