Suka Duka 2012

Assalamualaikum.. Malam nie aku nak create cerita suka duka aku sepanjang 2012.. Hm, aku tak nafikan bahawa 2012 membawa banyak berita duka berbanding suka... Allah nak uji aku... Nak kata semua duka tu tak lah.. ada jugak suka ye.. tapi tak lah banyak... Diam tak diam lagi bape jam je nak masuk tahun baru..Insyaallah, sebelum pukul 12 aku akan publish entry nie...
sekejap je aku rasa dah nak masuk 21 tahun... Macam - macam pengalaman yang telah aku lalui & ragam manusia yang bermacam-macam jugak...:) Atas sebab aku leka layan movie musang berjanggut.. Jadinya after 12 bru boleh cerita then terus publish...:D

Act, awal taun lepas... aku dah lukakan hati seseorang..maaf ye awak.. saya tak sengaja... saya dgn awak cuma seminggu je.. saya tak tahan dengan perangai awak & saya mengaku yang saya tak boleh terima awak seadanya.. saya sayang awak hanya sebagai kawan je.. hope awak terus sukses dalam kehidupan & jumpa seseorang yang boleh terima awak seadanya...  dalam waktu jugak aku sudah kerja.. part time je... jadi cashier koop skolah lama.. cari pengalaman... hehe...

Bulan 2 pulak aku dilanda resah akibat keputusan STPM... hm, xpayah tanya lah ye berapa yang aku dapat.. janji aku boleh survive hidup & senyum.. hehe...  Bulan seterusnya aku macam biase tiada apa yang dapat aku kongsikan tapi Bulan 4 bulan aku lahir... yeahh... genap 20 tahun.. alhamdulillah... Rase sedih sikit sebab orang yang aku sayang sangat time tu tak wish... tak pe lah aku redha...

Bulan 5 & 6 merupakan bulan yang best sangat sebab aku dapat jumpa my forever besties.. Insyaallah... dekat KFC sabak bernam.. yeahh... rasa sekejap sangat.. tak pe nanti kita jmpe lagi ye... hehe... Bulan 7 aku dapat sembang dgn kak didiey & family... best sangat.. Aku dah jmpe face to face dengan kak didiey & tieqa sebab makcik aku kawen dengan abang kepada kak didiey...:) Mereka sangat sporting & happening...

Bulan 8.. Hm.. di sinilah conflict antara kami bermula... dia telah mengetahui segalanya... kami bagai dua insan yang tidak pernah kenal.. thanks awak for everything... Tapi dalam sedih2 aku ade berita baek  aku di panggil interview... Yahoo.... nerbes semua ada..  tp xpe..cari pengalaman... hehe...

Bulan 9 antara bulan yang paling best sangat... my teman tapi mesra.. bagi duet raya.. dia suruh simpan buat kenangan sampai bila-bila.. saya simpan apa sahaja yang awak beri * saya hargai... hehe.. thanks awak.. sweet.. hehe...Bulan 10 xde yang best.. Tapi bulan 11 aku dah kenal dengan mak teman tapi mesra aku... family dia sangat-sangat sporting.. teringin nak jumpa mak ye lagi.. insyaallah, nanti nak melawat.. hehe...


Bulan 12 pulak.. disebabkan kata hati yang meronta-ronta nak edit blog & bagi nafas baru maka wujudlah blog nie... itu shaja untuk tahun 2012... aku harap tahun 2013 akan membawa banyak berita baik..insyaallah & semoga aku bertambah matang, bertambah amalan serta membawa seribu kebahagian kepada aku & keluarga... Insyaallah.. amin...

* Dimalam taun baru aku senyum sokmo je *
Terus bangkit dari kekecewaan & melupakan si DIA yang pernah menyakiti aku... Aminn...:)

No comments: