Learn Something New Part II

Assalamualaikum..Selamat malam.. semua kawan2... Saya percaya kamu semua dah siap menyempurnakan urusan kamu yang ada untuk hari nie kan..?? . Eh2, membebel pulak saya nie... Jom kita sambung entry kita yang malam tadi 2... Just yang simple2 je sebab saya pon tahu yang simple2 je.. walaupun parents saya banjar tapi dekat rumah still cakap melayu jugak.. hehe...  Ok, jom kita sambung, jangan dok berceloteh aje.. haha..:p Insyaallah, saya akan sambung untuk 10 perkataan.... Juz See...:)

  1. Kecil ----------->  Haloi
  2. Pemalas ----------> Pengulir
  3. Kamu -----------> Ikam
  4. Ayam ----------> Hayam
  5. Sudah ----------> Hudah
  6. Tengah ----------> Rahat
  7. Air -----------> Banyuk
  8. Sihat -----------> Wagas
  9. Badan -----------> Awak
  10. Buat --------------> Baulah



Ok, Done for tonight... Insyaallah, esok saya sambung lagi if saya banyak idea or teringat  segala vocub yang selalu parents saya tuturkan.. Sebenarnya saya nie tak tahu membalas balik apa yang parents cakap dalam bahasa banjar tapi paham setiap ayat dituturkan oleh mereka...  Saya akan senyum if orang laen tanya & balas dengan bahasa melayu... haha... :)

Ok, done..... Sambung di entry akan datang..:D

No comments: