Alkisah Pensil Sikat...

Assalamualaikum... Idea nie aku dapat dari budak-budak comel 2 orang tu.. Si kakak... Budak darjah 1.. Bukan pasal apa... telatah dia kadang-kadang buat aku pon pelik... Pensil sikat..?? Ape 2..?? Aku pon tak nampak lagi rupanya macam mna.. nanti aku pujuk dia untuk tunjuk kat aku bila dia dah beli ok.. Aku dah google pon xdapat lagi... hehe... Akibat tak dapat beli pensil sikat pada awalnya dia telah menangis 1 rumah.. budak..budak.. 

Cerita mula petang tadi...

Adik aku : Kak, cuba kau tengok wafa nie kenapa..??
Aku : Kenapa dengan dia..??
Adik Aku : Dia mengamuk nak pensil sikat..
Aku : Pelik... Apa tu..??

Perbualan diteruskan bersama nenek ye...

Nenek : Wafa nak apa..??
Aku : Nak pensil sikat kata nya..
Nenek : Pensil ape..??
Aku : tak tahu...

Tiba-tiba adik aku keluar & nampak seseorang lalu... Budak tu budak sekolah itu jugak... Budak tersebut namanya Amin...:)

Adik Aku : Amin, dekat sekolah ade jual pensil sikat ye..??
Amin: Ada tapi tak tahu ada stok lagi ke tak...
Adik Aku : Harganya berapa ringgit..??
Amin : Tak tahu...

Setelah tahu.. kami adik beradik cakap dengan nenek nya...nenek nya telah bagi peluang untuk dia tengok...
Ok, nie sedikit perbualan aku dengan Wafa...

Aku : Akak, nanti kalau kedai a.k.a koperasi dah tutup jangan nangis tahu...
Wafa : Ok...

Balik je dari rumah.. Alhamdulillah, dia sudah kembali seperti biasa.. Akibat dari pensil " Sikat " abes huru-hara rumah adik wafa..:)


4 comments:

inasazali said...

pensil sikat tu mcm mana cik aishah..hehe..klakar pulak..

Unknown said...

pensil sikat??? ape tu??

Cik Aishah said...

@inasazali.. haha.. xthu.. aishah pon xdpt byangkan.. nanti aishah upload ye if dia dah bli.. hehe..

Cik Aishah said...

@~didiey~.. xthu.. kalau aishah dah tengok nanti rupanya aishah buat entry dekat blog ye...:D