Job Experience Plus Interview

Assalamualaikum... Ha, ini aku balas dendam selepas 2 hari x update status.. hehe.. tadi sebelum aku dapat idea nak post ENTRY nie.. Aku tanya pendapat dekat facebook... 1 cadangan datangnya dari kawan aku yang suruh update pasal kawen.. KAWEN..?? Tak pe... nanti dah sampai masa aku update ye... tapi bukan sekarang... Selepas itu aku dapat pulak 1 lagi komen.. yess... kali nie komen yang aku sangat-sangat suka... Datang ye dari makcik aku sendiri.. " JOB HUNTING EXPERIENCE ".. Yeahh, alhamdulillah...
Jom kita start story mory ye..:D

Sebenar ye aku dah ade pengalaman dalam bekerja.. tapi untuk dapat kerja tetap belum ada pengalaman lagi.. Insyaallah, ada  rezeki nanti... Lepas SPM hari tu aku dah dipanggil bekerja.. Excited plus nervouse.. Padahal dekat sekolah lama je pon.. hehe.. Kerja dekat koperasi sekolah.. Alhamdulillah, ada jugak kerja kan..?? Ok.. tak lama pon.. sekadar untuk cari pengalaman & rasa pegang duit sendiri.. lama x lama pon adalah dalam 5 bulan... Bulan 5 je aku stop sebab nak sambung belajar diperingkat STPM...  Kerja tu..?? sangat best... walaupun imbuhan ye kecil.. Aku x kisah...

Tahun lepas adalah tahun aku buat income... yeahh.. Kenapa..??? Sebab aku dah kerja dekat koperasi tu semula selama 1 tahun.. Alhamdulillah, kalau dikumpul dah boleh keluar 1 blackberry... haha... tapi aku malas.. Aku belanja family & laen-laen.. tapi lebih kepada benda yang berfaedah... hehe.. Pengalaman..?? Makin bertambah... Bila dah duduk 1 tahun dalam bidang pekerjaan, aku dah jumpa macam-macam gelagat manusia...

Tahun lepas jugak adalah tahun yang bawak tuah kepada aku.. walaupun tak banyak sebab aku dapat panggilan interview.. alhamdulillah... Rezeki di bulan puasa... Aku pegi interview tu tapi nasib tak menyebelahi aku... Tapi sedikit sebanyak aku dapat kutip experience dari situ.. First time pegi interview..?? Aku dah nangis.. haha... Aku pegi interview under SPP.. Soalan ok... tapi yang last maybe seram sikit... takpe lah.. yang penting aku dah tahu macam mane inetrview lepas nie...

tahun nie..?? Aku kerja dengan mak ayah aku dekat rumah sambil tunggu panggilan kerja.. doa2 kan aku ye supaya cepat dapat kerja.. insyaallah... aminnn...:D

6 comments:

combi said...

semoga cepat dapat kerja.insyaAllah ;)

Maria Menado~ said...

oh, saya pun tgh carik keje... dah 2,3 email reply ckp tak berjaya. hehehe.. sobs.

pengalaman. suke suke. after spm saya keje sebulan kedai makan.

semasa undergrad cuti sem, saya keje kedai makan lain sebulan.

sementara tggu grad saya keje reject shop alamanda..

sekarang, tanam anggur. tapi baru letak anak pokok.. belum buah.. kihkih..

=)

inasazali said...

wah byknya twaran interview cik aishah..ina blum pnh merasa lg pengalaman bkerja sbb blum tiba masanya utk bkerja..fmily x galakkn..sedih kn xde pengalamn lgsg pun..

Cik Aishah said...

@combi.. Insyaallah, amin..:D

Cik Aishah said...

@Maria Menado~.. hehe.. saya baru lagi menganggur nie.. hahaha.. Insyaallah, nanti ade lah rezeki tu..:D

Cik Aishah said...

@inasazali.. twaran interview ye 1 je ina.. haha.. insyaallah, smpi msa merasa jugak dunia kerja tu.. jgn risau..:)